Projekti: Charles Dickens

13.10.2013

Olen Charles Dickens -fanityttö, olen ollut oikeastaan jo aika pienestä pitäen. Äiti luki minulle Saiturin joulua, jota rakastin. Sitten kaksitoistavuotiaana luin Kolean talon ja se oli sellainen täydellisyyttä lähentelevä lukukokemus. Katselin Dickens-minisarjoja ja rakastuin siihen maailmaan. Mun tarkoituksena ois lukea joka ikinen Dickensin kirjoista. Joten, tässä on tämänhetkinen tilanne, jota sitten pikkuhiljaa päivittelen. Kirjat julkaisujärjestyksessä ja osa on suomentamattomia:

Pickwick-kerhon jälkeenjääneet paperit
Oliver Twist
Nicholas Nicklebyn elämä ja seikkailut
The Old Curiosity Shop
Barnaby Rudge
Joululaulu (eli Saiturin joulu)
Martin Chuzzlewit
Uudenvuoden kellot (The Chimes)
Kotisirkka/Älä rakasta minua vielä (The Cricket of the Hearth)
The Battle of Life
Dombey ja poika
The Haunted Man and the Ghost's Bargain
David Copperfield
Kolea talo
Hard Times
Pikku Dorrit
Kaksi kaupunkia
Suuria odotuksia (kesken!)
Our Mutual Friend
Edwin Droodin arvoitus

2 kommenttia :

  1. Täälläkin olisi tarkoitus ainakin aloittaa Suuria odotuksia vielä tänä vuonna (hankin kirjan itselleni joululahjaksi, joten joudun vielä odottamaan kiusallisen kauan)! Minulle kyseessä olisi ensimmäinen kokonainen ei-televisio-Dickens, joten kyselen tässä samalla, että miltä ko. teos vaikuttaa sinusta verratuna muihin häneltä lukemiisi kirjoihin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taattua Dickens-laatua! Tykkään kovasti tarinasta, olen nähnyt sekä elokuvan että minisarjan (jota rakastan ihan liikaa), mutta kyllä kirja tietysti aina tarjoaa jotain uutta. Paljon humoristisempi kyllä kuin muut lukemani: päähenkilön ajatukset ovat saaneet minut nauramaan ääneenkin. Dickensin kirjoitustyyli on vaan niin rakkaus.

      Olin juuri eilen katsomassa elokuvaa, jonka hahmo rakasti Dickensiä ja sanoi, että on "lukenut kaikki kirjat kaksi kertaa ja Dickensit kolme". Hahmo luki myös ääneen juuri yhden huvittavan pätkän Suurista odotuksista.

      Poista

Lukijat

Design by Mooi. Customized by Mimosa.
. Sisällön tarjoaa Blogger.