Oodi Borgioille

19.6.2013

Borgiat, maan ja taivaan valtiaat
raja on häilyvä
mutta minä olen loukussa
Micheletto, täyttä rakkautta alusta asti
vaikka pelkäsin, vaikken hyväksynyt
Lucrezia, johon samaistun
paljon naisvoimaa miesten maailmassa
kauniita pukujakin
Ja Cesare, tuo miehistä jaloin
jalo sillä tavalla kuin pitääkin olla
vähän luihuisella tavalla
ja nahkahousut tekevät minut hulluksi
yksi lempihahmoistani koskaan missään milloinkaan

heidän parissaan olen viettänyt jo monta tuntia
peläten loppua
mutta sitä kohti kiirehtien
tahdon langeta fanien syleilyyn,
itkeä kun se on ohi

todellisuus hämmentää,
tämä ei ole vain satu
tämä on totta tavalla, joka kutkuttaa
  oikeiden Borgioiden pimeä maine, se elää
vieläkin


AKA mitä tapahtuu, kun olen katsonut pari jaksoa Borgioita putkeen ja lukenut wikipediasivuja ja miettinyt kaikkea sarjaan liittyvää ja olen hieman väsynyt. Borgiat on aika täydellinen, en löydä mitään kunnon puutteita - toki pienistä jutuista voidaan aina nipottaa. En halua nipottaa, haluan rakastaa. Ja rakastan. Jos et ole kuullut sarjasta:

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Lukijat

Design by Mooi. Customized by Mimosa.
. Sisällön tarjoaa Blogger.